۰۹۱۵ ۱۱۵ ۹۵۷۵

درباره سنگ تراورتن

ارسال شده توسط: مدیر سایت
دسته بندی : مقالات
سنگ تراورتن

تراورتن نوعی سنگ آهکی است که در چشمه های معدنی داغ در سراسر جهان شکل می گیرد، سنگ آهکی، سنگی رسوبی ساخته شده از کربنات کلسیم میباشد، که جزء اولیه پوسته زمین است. در آمریکای شمالی، قابل توجه ترین معدن تراورتن در پارک ملی YELLLO STONE قرار دارد.

نام تراورتن از نام شهر باستانی در ایتالیا به نام Tibur گرفته شده است، که به آن Tivoli نیز گفته میشود، ریشه ی این شهر قدیمی تر از دوران روم باستان میباشد. سنگ تراورتن با نام (لاپلاس تیوبورتینوس) نیز شناخته می شود که در طول زمان به سنگ تراورتن شهرت یافت.

بیشترین سنگ تراورتن از معادن ایتالیا، ایران، مکزیک، ترکیه و پرو وارد آمریکا می شود و بیشتر سنگ های تراورتن تجاری آمریکا از ترکیه وارد میشود.

سنگهای تراورتن در معادن سراسر جهان با استفاده از روش های مختلف از جمله ماشین های کانالینگ، سیم اره، اره های زنجیری و دستگاه های برش با فشار آب برش داده میشود. و از معدن به انبار انتقال داده میشود و در آنجا نگهداری می شود و پس از آن به کارخانه انتقال پیدا کرده و به صورت اسلب هایی در اندازه های مختلف برش داده میشود و از طریق فرایند مختلف بسته به نوع خواسته شده به فروشگاههای مورد نظر ارسال می شود.

زمانی که به سنگ تراورتن نگاه میکنید متوجه می شوید که سنگی منحصر به فرد است وعلت آن نیز حفره های طبیعی روی سطح آن است. سطح تراورتن متخلخل است که دلیل خصوصیات ناشی از چگونگی تشکیل سنگ در طول زمان است.

سوراخ ها و حفره هایی که بر سطح سنگ تراورتن پیدا می شود می تواند به علت جمع شدن آب بر روی آن در مدت زمان طولانی ایجاد شده باشد. در بسیاری از موارد این حفره ها در کارخانه در طول پروسه تولید پر میشود. اندازه حفره های ایجاد شده نشان دهنده کیفیت سنگ می باشد به صورتی که به عنوان یک قاعده کلی، هرچه حفره های موجود کوچکتر باشد، تراورتن سطح کیفی بیشتری داشته و به استاندارد نزدیکتر میشود.

تراورتن اغلب به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و در معماری سراسر اروپا به قدمت امپراتوری روم (با ساخت قلعه بورخوزن در آلمان) بر میگردد. کلیسای رومی، حمام های رم، لابی برج سیرس و دیوارهای طبقه اول در مرکز پزشکی UCLA با تراورتن ساخته شده است. تراورتن در همه قسمت ها از جمله کانالها و برای بارگذاری ستونهای اصلی مورد استفاده قرار میگرفت. امروزه برای کفها، دیوارها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

سنگ تراورتن در رنگ های مختلف از جمله سفید، قهوه ای مایل به قرمز، قهوه ای، کرم و طلایی موجود میباشد. همچنین می تواند آن را در سایه های قرمز، صورتی و نارنجی یافت. برخی از تراورتن ها دارای رگه های سیاه و سفید است که به زیبایی سنگ اضافه میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

× نیاز به مشاوره و قیمت محصولات را دارید؟

تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به site name می باشد

طراحی سایت و بهینه سازی سایت توسط توسعه گران آریاز AriazDevs - 2018 ©